Pim Açı-Renk-Çapak Kontrol Sistemi

Demo Plastik’te otomobil kemerleri için üretilen plastik pim parçalarının kontrolü ve hatalı parçaların ayıklanması süreci, kameralı kontrol sistemimiz tarafından yapılıyor. Sistemimiz bir bilgisayar, monitör, bir kamera ve iki aydınlatmadan oluşuyor. Plastik pim parçaların, üzerinden birer birer aktığı konveyör üzerine entegre ettiğimiz sistemimizde;

  • iki tolerans kademeli genişlik ve uzunluk ölçümü
  • leke kontrolü
  • eğiklik kontrolü
  • çapak kontrolü

yapılmaktadır.

demo2

Kullanıcı VYP yazılımımız üzerinden istediği kontrolü aktif veya pasif hala getirebiliyor ve kontroller için tolerans değerlerini belirleyerek test parametrelerini konfigüre edebiliyor.

Sistemimiz özetle şu şekilde çalışıyor:demo sessttings

  1. Konveyörden akan pimlerin her biri kameranın önünden geçiyor ve sensör aracılığıyla sistemimizi tetikliyor.
  2. Her parça için ayrı ayrı alınan görüntüler HALCON ile geliştirdiğimiz görüntü işleme programına gönderiliyor. Konfigürasyonda belirtilen parametrelere göre  kontrol gerçekleşiyor.
  3. Kontrol sonucuna göre hatalı veya düzgün parçalar üfleme sistemiyle hata türüne göre ayrı ayrı kutuların içine atılarak ayıklanıyor.

 

Her parça için yapılan test sonucu veritabanına kaydediliyor. Belirtilen herhangi bir tarih aralığındaki test istatistiklerini raporlama ekranından izlemek ve raporun excel uyumlu formatta çıktısını almak mümkün.

 

Klima Klepeleri Kontrol Sistemi

Dünyanın önde gelen otomotiv parça ve bileşen üreticilerinden xxxxx için, klima klapelerinin konumunu kontrol eden bir sistem geliştirdik. Klimalar, montajı yapıldıktan sonra fikstür üzerine konularak yaklaşık 35 saniyelik bir teste bırakılıyor. Test aşamasında klimanın içine hava üfleniyor ve klimanın klapeleri belirli zamanlarda açılıp kapanıyor. Sistemimiz test sürecini izleyerek klapelerin sorunsuzca açık ve kapalı konuma gelip gelmediğini tespit edip sisteme OK veya RET sinyalleri gönderiyor.

M1

2 farklı modelde 12 ayrı klapenin kontrolü yapılıyor. Bunun için 8 kamera ve aydınlatma kullanılıyor. Her klape için açık ve kapalı bulunduğu zaman dilimlerinde görüntüler alınıp işlenerek klapenin açık veya kapalı olduğu tespit ediliyor. Eğer klapeler kapalı olması gerektiği anda kapanmamışsa veya açık olması gerektiği anda açılmamışsa sistemimiz entegre olduğu PLC sisteme hata sinyali gönderiyor ve üretim hattı duruyor. Hatalı klima fikstürden alındıktan sonra sistemimize gönderilen sinyalle birlikte üretim süreci devam ediyor. Test sürecini VYP yazılımımız üzerinden anlık olarak takip etmek mümkün. Hangi klapede hata olduğu, hangi klapelerin sorunsuzca açılıp kapandığı VYP üzerinden izlenebiliyor.

Screenshot (3)